Groente goed voor spieropbouw

De vakantie is weer voorbij en misschien heb je de afgelopen tijd niet veel aan sport gedaan. Vind je dat het tijd wordt dat je weer gaat trainen en hierbij spiermassa gaat opbouwen? Zorg dan dat je de volgende groente op jouw menu zet:

Spinazie

Spinazie is een belangrijke bron van glutamine, dit is één van de twintig belangrijke aminozuren die een rol spelen bij de ontwikkeling van de spiermassa. Daarnaast bevat spinazie de antioxidant Q10 die de spieren versterkt. Verder zit er in spinazie magnesium wat goed is voor sterke spieren.

Zoete aardappel

Zoete aardappelen kunnen bijdragen aan betere lichamelijke prestaties door hun hoge gehalte aan vezels. Deze vezels zorgen ervoor dat de bloedsuikerspiegel op peil blijft en voorkomt uitputting tijdens lichamelijke inspanning.

Gerst of tarwegras

Deze planten zijn een goede bron van mineralen zoals magnesium, calcium en ijzer. Je kunt deze granen toevoegen aan allerlei sapjes en smoothies.
PaprikaWelke kleur je ook kiest; rood, oranje, geel of groen, allemaal bevatten ze ongeveer 2 gram proteïne per 65 gram. Ook zitten ze vol vitamine C wat weer goed is voor het afweersysteem.

Bieten

Bieten zijn rijk aan magnesium, kalium, vezels en vitaminen. Door het hoge suikergehalte geven ze je extra energie tijdens het sporten. Dit geldt met name voor bietensap. Dus zoek de sapcentrifuge maar op!
PeterseliePeterselie bevat het aminozuur lysine, het stofje wat er voor zorgt dat je bindweefsel en kraakbeen herstelt. Voeg peterselie rauw toe aan smoothies en salades.

Waterkers

Deze peperige groente bevat zo’n twee gram eiwit per 300 gram en is laag in calorieën (maar 8 kcal!!!). Waterkers bevat een flinke dosis ijzer en calcium. Ook deze groente doet het goed in salades of smoothies.

Bron: Primeur

Dit kan interessant voor u zijn:

Reacties zijn gesloten.