Voeding tegen UV-straling

Ga je lekker in het zonnetje zitten in je vakantie? Lees dan hoe je met voeding je huid kan helpen beschermen tegen de zon.

We willen voorop stellen dat het altijd belangrijk is om je huid tegen schadelijke UV-straling te beschermen door je in te smeren met zonnebrandcrème. En het is uiteraard ook beter om niet op het heetste punt van de dag te gaan zonnebaden.

Door het regelmatig eten van de volgende voedingsmiddelen, kun je je huid net iets meer beschermen tegen schadelijke UV-straling. Dus geef je huid dat beetje extra en zet in de zomer deze producten eens wat vaker op het menu.

Paddenstoelen

Paddenstoelen zijn rijk aan selenium, een stof die nodig is om antioxidanten aan te maken in het lichaam. Antioxidanten kunnen je huid beschermen tegen vrije radicalen zoals UV-schade.

Granaatappelpitten

Granaatappelpitten door je yoghurtontbijtje is niet alleen lekker, maar ook slim. Het zorgt voor een sterke en stralende huid die beter bestand is tegen UV-schade.

Kersen

In kersen zitten veel melatonine en antioxidanten. Dit helpt schade door UV-straling te voorkomen en herstellen.

Rode groente

Een lekker tomatensapje aan het zwembad of een heerlijke papaja-salade met rode pepers is eveneens ontzettend goed voor je huid. Rode groente bevatten namelijk lycopeen. Dit zeer krachtige antioxidant maakt vrije radicalen onschadelijk.

Bron: Nouveau

Dit kan interessant voor u zijn:

Reacties gesloten.